VHT ENGINE PAINT CAST IRON Black graphite SP997

VHT ENGINE PAINT CAST IRON Black graphite SP997

Що Ви шукаєте?

VHT ENGINE PAINT CAST IRON Black graphite SP997

В наявності
Код товару:
9635861847
3010,00 грн
Основні параметри
Докладніше
Стан Новий
Опис

a product for professionals and connoisseurs of the automotive industry - American quality.

The strongest краска / лак горячей сушки for painting and renovation of engines in spray form available on the Polish market.

краска основана на исходной базе, которая представляет собой смесь полиуретановых и керамических резинов, которая обеспечивает длительное завершение с сопротивлением ржавчине и коррозии.

температура устойчива до 550 ° F (288 ° C).

Application: Manifolds, Engine blocks, starters, brackets, Water pumps, valve covers, gears and various types of covers.

Surfaces: Metal and plastic

VHT® Engine Enamel ™ Foundation varnish heat-resistant spray paint resistant - 288 ° c color: black-graphite cast iron

capacity 400ml покрытие: 3.5-4.0 м2 catalog no .: SP997

COURSE DESCRIPTION:

Vht® Engine Enamel ™ varnish is a guarantee of color with the best durability and thermal and chemical resistance. Химическая композиция этой краски разработана и протестирована для обеспечения защиты от коррозии, ржавчины, солевых брызг, химических веществ и добавок для современных топливных смесей и дегреазаторов.

Drying time: 30 minutes, hardening after 24 hours

it is very important-to obtain the unique properties of the paint and coating, The painted item must be "baked" - thermally hardened.

The curing-firing process in the vehicle:

<улей>
  • The paint must be completely dry before curing,
  • Heat in the oven at 93 ° C for 20 minutes,
  • Cool it down.

    Off-Vehicle Curing-Baking Process:

    <улей>
  • The paint must be completely dry before curing,
  • the heat from the work of a given system is also able to complete the hardening process.

    Temperature should not be exceeded. плавление окрашенного элемента.

  • Paint System

    VHT recommends the use of the following materials to achieve the desired end results, durability and quality of the resulting coating. <улей>

  • Strip Fast-SP575 Coating remover
  • RUST Convertor-SP229 RUST remover
  • эмаль Primer - sp148 primer
  • Gloss Clear - sp145 colorless varnish
  • At other auctions, there is a special primer paint, heat-resistant clear varnish, sandpaper и т. д. и краски для покраски двигателя в других цветах.

    below examples and иллюстративных photos (different color - available at other auctions)

    Painting method

    For maximum Product performance, read all label directions before painting.

    Prepare the surface by removing loose paint, grease, wax and dirt. Для лучших результатов, используйте смазку и воск для удаления, чтобы очистить поверхность. Surface preparation can be done by пескоструйные or sanding the surface with sandpaper of 320 grammage or equivalent. Протрите поверхность снова смазкой и воском.

    Perform окраски of adjacent areas to protect against excessive fog of spray paint application.

    Use at temperatures from 30 ° C to 35 ° C. встряхните vigorously for one minute until the ball Inside can begins to move freely. Встряхните за 10 секунд после каждой минуты применения Варни. В заказе, чтобы obtain maximum adhesion and color consistency, это рекомендуется использовать Vht Engine Enamel Primer. Чтобы применить варниш, держите его 20 до 25 см от поверхности, чтобы быть окрашенным. - Да, конечно, - сказал он, - но это не так. Для дополнительной защиты, используйте Vht Gloss Clear Enamel-colorless Gloss engine varnish. <улей>

  • in order to avoid stains, apply 2 thin layers, then 1 thicker (wet painting technique).
  • All coats should be applied within 1 hour, with 10 минут intervals between coats.
  • After one hour, subsequent layers can be applied only after 7 days and the paint has hardened. После часа варниш может быть тронут.
  • After three hours, The painted item can be assembled.
  • The paint coverage area approximately 3.5-4.0 m2
  • The EZ TOUCH ™ tip causes 50% less finger fatigue than when using a standard tip, and allows for greater coverage and less waste.