гальмівні колодки є одним з основних елементів гальмівної системи автомобіля. Вони є частиною дискового гальма, який складається з тернового покриття, що взаємодіє з диском і його металевою основою. Колодки вбудовані в Хомути гальмівних супортів і через поршні з гідравлічним приводом притискаються до диска. Цей тиск призводить до того, що при обертанні гальмівного диска і ходового колеса створюється сила, що дозволяє гальмувати автомобіль.
гальмівні колодки складаються з двох основних елементів-опорної пластини і фрикційної накладки. Опорна пластина являє собою сталеву частину, від якої залежить рівень гучності роботи гальм. Щоб звести його до мінімуму, використовуються численні рішення, які дозволяють їх звукоізоляції. До них відносяться m.in.: покриття опорної пластини гумою, установка гумової накладки, нанесення накладки зі скловолокна і покриття її гумою, обрізка краю облицювання або фарбування її порошковим покриттям.
фрикційне облицювання-це, в свою чергу, елемент, який відрізняється великим коефіцієнтом тертя, стійкістю до стирання, високих температур і великого тиску. Найчастіше вона покрита канавками, через які зливається вода з поверхні гальмівних дисків.
в даний час в гальмівних колодках встановлені датчики їх зносу, завдяки чому в момент їх зносу загоряється контрольна лампа, що інформує про необхідність їх заміни. У старих моделях часто зустрічається рішенням є пластинка, поміщена в блоки, яка в момент зіткнення облицювання починає шуміти.е>