- книга является заводской новой, оригинальной, бумажной - недоступна на польском языке,
<п>- ...- не стесняйтесь делать быстрые покупки
- знания для ваших колес ©
| Состояние | Новый |
|---|
- книга является заводской новой, оригинальной, бумажной - недоступна на польском языке,
<п>- ...- не стесняйтесь делать быстрые покупки
- знания для ваших колес ©
Mercedes-Benz G-Wagen (1979-2015) - Brian Long, Veloce Publishing 2016, английский язык, 208 стр., формат 25х25 см, 399 в большинстве красочных фотографий, твердый переплет с суперобложкой, вес 1,28 кг
- альбом, представляющий историю серийных внедорожников Mercedes G-серии (Geländewagen), произведенных в период 1979-2015, содержит исторический очерк (protoplaści и прототипы), последующие версии, типы, модели непрерывная (W460, W461, W463), специальные (AMG), а также военные, изменения в процессе производства, а также подробные списки хронологическом порядке:
1) моделей (№Модели) и применяемых к ним двигателей (№серии),
2) статистика производства и экспорта
- ve-MB-G-lo код товара
- содержание:
Introduction and acknowledgements 5
Chapter 1: The three-pointed star 8
Chapter 2: Birth of the G-Wagen 17
Chapter 3: The early production models 45
Chapter 4: Refining The breed 60
Chapter 5: a new chapter 88
Chapter 6: pure class 107
Chapter 7: Further evolution 131
Chapter 8: Another new era 161
Appendix - Model line-up and production figures 197
Index 207
- введение издателя:
At last, and from всемирно известный motoring writer Brian Long, the history of the hugely popular Mercedes-Benz G-Wagen is revealed. Изготовленные в SWB и LWB guises, и включая вагоны, фургоны, кабриолеты, и большой номер specials, over 200,000 examples of the series have been sold since its release in 1979. Теперь, благодаря полной совместной работе Штутгартской фабрики, эта книга охватывает все и все варианты с точки зрения мировых продаж. Упакованный в полную детализацию и современную цветовую фотографию, этот первый раз такая всеобъемлющая информация была представлена на английском языке, сделав его идеальной книгой для любителей и последователей Mercedes lore.п>
- независимая обратная связь:
The book details the history of the Mercedes, from its origins in the agricultural workhorse Unimog right up to almost unrecognisable 2016 model. Fans of the car will enjoy this comprehensive look at one of the most popular and несокрушимая 4x4s.
Auto Express
...an exhaustive guide, with plenty of detail and a good selection of images.Классический & amp; спортивный CarFascinating stuff.п>
Classic Car Weekly
- пример текста:
September 1993 brought with it a concept that duly became the A-Class, new AMG models, and a revised G-Wagen, keeping the off-roader alive and well. Затем, в ноябре, компания объявила, что собирается сделать ставку на британскую инженерную компанию Ilmor, которая сигнализировала о желании войти в Формулу и IndyCar arena.п>
More S-Class and E-Class variants put in an appearance at the 1994 Geneva Show in March, but it was the Turin Show, which opened a month later, that held the interest of sports car fans, as that was where the SLK prototype made its debut, which ultimately led to a production model is launched in spring 1996. Это должно быть сказано, что время не может быть лучше, чтобы объявить спортивную машину. В конце марта 1994 года компания впервые участвовала в Формуле один за четыре десятилетия, как поставщик двигателей для команды Sauber на этом этапе, и пара месяцев спустя, Al Unser Jr won the prestigious Indianapolis 500 in the States with a Penske-Mercedes PC23.п>
for now, though, давайте вернемся к началу сезона 1994 года, и посмотрим, что случилось с конкурентами G-Wagen, прежде чем взять Geländewagen story again ...п>
The rivals
рынок внедорожников был горячим, с Range Rover becoming more luxurious, and joined by The new p38a model in 1994; the two ran alongside other for a little while. Затем компактный Land Rover Freelander сделал свой дебют во время сезона 1998 года, и новая версия Discovery была запущена вскоре после этого.п>
The J100 Land Cruiser replaced the J80 модель at the start of 1998, both spawning a luxury Lexus variant, and the smaller, shapelier Harrier was launched at a similar time, which also provided the basis for a second Lexus SUV line. Rather more mundane RAV4 (XA10) был представлен в 1994 году, стал bigger и bigger as the years passed, и был связан с Toyota Highlander/Kluger as the New Millennium dawned.п>
The third generation Mitsubishi Pajero (also known as the Shogun or Монтеро) was released in 1999, with the smaller Pajero iO sold alongside it, while the Isuzu Trooper had fallen by the wayside a couple of years into the new century; at least the second generation ЕМУ was there, built from 1998 to 2004, and the short-lived – and now quite rare – VehiCROSS model. В Nissan, The Y60 gave way to the Y61 Patrol in 1997, looking much like its Japanese counterparts; Subaru представила The Forester in 1997, тоже, и Suzuki запустила свежий Escudo range в последующий год.п>
джип продолжал разрабатывать свои Wrangler, Cherokee и Grand Cherokee ranges, хотя они все смотрели скорее на своих японских foes, в то время как Ford запустил новый исследователь в 1995 году и экспедицию вскоре после замены Бронко. Chevrolet had its Tahoe (GMC Yukon) in the full-size category, and the Suzuki-based Tracker by the end of the 1990s, while Chrysler brought out the truck-based Dodge Durango in 1997.п>
Other тяжеловесы included the 1999 Model Year Cadillac Escalade – a badge-engineered Tahoe, brought out in response to ford's new Lincoln Navigator UN173 (launched in August 1997), but the undoubted star of the era from US soil was the Hummer marque. Он базировался на военном Хамви, он был выпущен в civilian guise в апреле 1992 года, работает на огромном V8. The H1 (as it was later called) started something of a boom for He-Man-type SUVs that possibly helped other manufacturers punt their more sensibly proportioned goods – including the боксы Benz – although the Hummer brand was carefully nurtured in the new millennium with vehicles of a more modest size.п>
Although the likes of Asia’s SsangYong and Mahindra were always going to be small fry on the global stage, one of the huge advantages enjoyed by many of these rivals was a strong export market, whereas that for the G-Wagen was weak – while the American market stuttered back online in its own roundabout fashion, others were shrinking and, as we'll find out in the coming pages, even the UK gave up on the Graz-built machine for a time. As US-based journalist Don Schroeder so eloquently put it in 1994: "You might find it in a stream or atop a mountain. Но не у местного дилера Mercedes.”п>
1994-1996 cars
The 1994 season brought with it a number of changes, not least a new numbering system for all the Mercedes-Benz passenger Car lines. Starting in the spring of 1993, the compact car line was christened the C-Class, with the intermediate models becoming the E-Class, возможности для решения проблем below the top-flight S-Class machines, and the old-style engine-size-related number followed by a series or body style designation was replaced by a class letter followed by a number. As such, the 200GE became the G200 for the 1994 season, the 230GE the G230, the 300GE the G300, the 300GD the G300 Diesel, and the 350GD Turbo the G350 Турбодизель.п>
All G-Wagens gained ABS as standard from September 1993, although the introduction of the G320 at the Frankfurt Show that month избавилась от всего the future of the G300 into question. Indeed, greater changes were afoot in Stuttgart, with the G200 run ending in March 1994 (the last lwb estate had been built in June 1993, as it happens), the G230 variants being dropped in the middle of 1994, and the G300s and G300 Diesels at the tail-end of summer. Все это осталось только двумя моделями G-класса - G320 и G350 турбодизеля, которые были сделаны с swb и LWB estate bodywork, как и с открытым кабриолетом.п>
водительская сторона подушки безопасности была установлена как стандартная с марта 1994 года, с рулевым колесом, являющимся одной из первых в прошлом году, но, естественно, с новой центральной площадкой для дома подушки безопасности. With all the commotion surrounding the other G-Wagen grades, full-scale production of the G320 didn't start until two months later, with the cabriolet costing DM 94,300, the short-wheelbase station wagon DM 94,185 (the three-door hardtop variant becoming a new entry-level model in the process), and the long-wheelbase estate DM 101,775; the contemporary G350T line-up started at DM 91,080 at this time, by the way, meaning the diesel engine option was cheaper, although that situation changed after the diesel-powered machine inherited 7.5 J x 16 alloys обута with 225/65 rubber as standard, along with the ventilated front discs used on the 500GE, in July 1994.п>
аíláčí.
©
[код продукта: Cqzlg4vyy8 QmMO892CHc L7hiyetaut Dy]